You are currently viewing Mootorsae hooldamisest

Mootorsae hooldamisest

Oled ostnud endale kvaliteetse mootorsae lootuses, et saag kestab põlvest-põlve. Selleks tuleb mootorsaagi korraliselt hooldada.

Enne sae lahtivõtmist vaata see kriitilise pilguga igast küljest üle, et korpus, käepide või muu osa ei oleks mõranenud.

Mootorsae hoolduse juures on kõige olulisem sae korralik puhastamine. Sae kahetaktiline mootor on õhkjahutusega. Veendu, et kõik jahutusribid starteri korpusel ja silindril on puhtad ning ei ole saepurust ummistunud. Ummistunud jahutusribid viivad mootori väga kiiresti ülekuumenemiseni, mille tagajärjel jookseb mootor kokku.

  

Mootori töötamiseks on vaja kütust, sädet ja õhku. Määrdunud ja ummistunud õhufilter takistab sae mootoril korralikult töötamast ning vähendab töö efektiivsust. Jälgi, et nii talvisel kui suvisel hooajal kasutad selleks ettenähtud õhufiltreid.

Karburaator tuleb hoida võimalikult puhas, et saepuru ja mustus ei satuks karburaatorisse.

Mootor vajab töötamiseks sädet. Vaata üle sae süüteküünal. Õiget kütuse ja õhu segu vahekorda näitab ilusat kohvipruuni värvi elektrood. 

Mootorsaag töötab pööretel kuni 13800 p/min. See tekitab väga tugevat vibratsiooni, millega peavad toime tulema mitmed sae konstruktsioonis olevad puksid. Kontrolli, et need ei oleks mõranenud või katki. Deformeerunud puksidega tekib käepidemesse tugev vibratsioon, mis takistab sae normaalselt tööd.

Echo mootorsaagidel on filtrid kütuse- ja ketiõlipaagis. Õngitse need konksuga sealt välja ning hinda filtri värvust. Määrdunud filtri tunned ära hallikas-mustja värvuse järgi.

Saeketi õlitus toimub juhtplaadi kanalite kaudu. Puhasta plaadi õlitusavad, et kett ei jääks kuivaks. Seda saad hõlpsasti teha traadijupi abil. Juhtplaadi juures jälgi, et keti soon oleks ühtlase kõrgusega. Selle kontrollimiseks aseta plaat siledale pinnale – kui ta kukub külili, siis käia soone seinad siledaks või osta võimalusel uus latt. Ühtlase kulumise tagamiseks pööra juhtplaati regulaarselt ümber. Puhasta ka juhtplaadi soon väikese kruvikeerajaga.

 

Kontrolli veotähikut. Veotähiku avade seinad ei tohi olla kulunud madalamaks kui 0,5 mm. Kahjustunud tähik põhjustab saeketi enneaegset kahjustumist või kulumist. Veotähikut kontrollides vaata üle ka siduritrummel: kontrolli, et see pöörleks vabalt ja ühtlaselt.

Sae kett terita käial või käsitsi viiliga. Ära unusta ketti pingutada! Kontrolli ohupidurit: veendu, et see teeks ettepoole liikudes nõksu ja lukustuks. Nüüd võid teha proovikäivituse. Veendu, et mootor saavutaks vajalikud pöörded.